Praktisk information

Praktisk information för dig som utställare på Water & Waste

Genrerell info

Easyfairs arbetar hårt med säkerhets- och sanitetsplaner för att säkerställa att våra evenemang ska vara säkra platser att mötas och göra affärer under de kommande månaderna och åren. Vi investerar i ett brett utbud av lösningar, från ökade hygienprocedurer till teknik för att underlätta social distans och en oklanderlig sanitetsnivå. Inga åtgärder är för stora för oss när det kommer till att, på alla sätt möjliga, bevara hälsan och säkerheten för både personal, utställare och besökare.

För mer information om de åtgärder vi vidtar för att våra event och anläggningar ska vara rena och säkra mötesplatser att träffas och göra affärer på klicka här

Tisdag 26 okt 2021: 8.00 – 20.00 (inflytt)
Onsdag 27 okt 2021: 8.00 – 17.00
Torsdag 28 okt 2021: 8.00 – 16.00 

Onsdag 27 okt 2021: kl. 09.00-17.00
Torsdag 28 okt 2021: kl. 09.00-16.00

Tisdag 26 okt 2021: 8.00 – 20.00 (inflytt)
Torsdag 28 okt 2021: 16.30 – 22.00 (utflytt)

Mer information kommer inom kort.

Inför ditt deltagande

Mer information kommer inom kort

Mer information kommer inom kort.

Mer information kommer inom kort.

My Easyfairs

75 % av mässans besökare planerar sitt besök via mässans hemsida. I My Easyfairs, som är er egen sida på vår hemsida, kan du som utställare presentera ert företag och era produkter, lägga upp produktnyheter, pressreleaser samt ha er webbadress synlig för alla besökare. Informationen syns sedan i utställarkatalogen som ligger under ”Utställare & Produkter”.

Denna tjänst är helt kostnadsfri så se till att utnyttja den. På plats på mässan kan besökarna scanna information om er via era smart badges. Informationen om er hämtas från ert My Easyfairs så se till att fylla på med produkter, företagsinformation och innovationer.

Mer information kommer inom kort.

Har du glömt ditt lösenord? Klicka bara på denna länk så kommer du få ett nytt via mail.

Vill du bjuda in en ny användare till er portal går det bra när du väl loggat in. 

Du kan själv registrera er monterpersonal via My Easyfairs. All monterpersonal måste ha utställarkort på mässan. Så här går du till väga:

  • Logga in på My Easyfairs med det login som du fick när du bokade montern.
  • Klicka på ”hantera monter” på den aktuella mässan.
  • Gå in under fliken ”förbered din monter”.
  • Klicka på ”registrera din personal” under avsnittet ”monterpersonal”.
  • Klicka på ”registrera din personal” i den nya vyn.
  • Du kommer nu skickas vidare till ett nytt fönster.
  • Klicka på ”Personnel” (den andra fliken högst upp på sidan i det blåa fältet) om du inte hamnat där automatiskt.
  • Klicka på ”+ new” och lägg till monterpersonalens uppgifter. Klicka på next.
  • Personen får nu ett mejl med sitt utställarkort till den mejladressen du angav.

På plats på mässan

Mer information kommer inom kort

All filmning inne på mässan måste godkännas av projektets Head of Event.

Mer information kommer inom kort.

Mer information kommer inom kort.

Mer information kommer inom kort.

Vad är Smart Badge?

Besökarens namnbricka - Smart badges. Förvandla dina besökare till kvalificerade leads!

Som utställare får du på inflyttningen en läsare att sätta på monterväggen. Läsaren är en trådlös sensor som placeras på din monter. När besökarna touchar läsaren med sin namnbricka – sin Smart Badge, samlar de automatiskt in den information om ditt företag och era produkter som du har lagt upp i ert My Easyfairs. Denna information skickas till dem i ett sammanfattande e-mail i slutet av mässdagen.

Och om du har ett GoLeads eller GoPlus-paket får du en lista med kontaktuppgifterna till de som touchat er läsare. Listan hittar ni i ert My Easyfairs dagen efter mässan stängt. Du använder din Smart Badge-läsare för att samla in kvantitativa leads.

Hur marknadsför Easyfairs mässan?

Vi finns här för er och hjälper till med allt från marknadsföringsmaterial, digitala utskick till anpassade inbjudningar till era kunder och nätverk. Vi marknadsför mässan er medverkan och ert varumärke. Vi lägger gärna upp gästartiklar, nyheter och aktiviteter på vår hemsida, nyhetsbrev och sociala medier. Vi arbetar bland annat med:

  • Samarbeten med branschföreningar och magasin
  • Digital annonsering
  • Sociala medier
  • Nyhetsbrev
  • Utskick av personlig inbjudan via post
  • Utskick av digital inbjudan
  • Telemarketing
  • Inbjudan och information via partners, sponsorer och utställare
 

Vad är Visit connect?

Appen för dina mest kvalitativa leads.

Med appen Visit Connect kan du scanna information om besökarna som besöker din monter, snabbt och enkelt genom att scanna QR-koden på deras Smart Badge med en telefon eller surfplatta. Detta underlättar i din uppföljning efter mässan och ser till att du inte tappar bort viktiga visitkort eller kontaktuppgifter. Till skillnad från Smart Badge-läsaren som samlar in alla leads är Visit Connect appen ett utmärkt verktyg för dina mest kvalitativa leads. Skriv exempelvis anteckningar om vem du pratade med, vad ni pratade om eller vilka produkter ni diskuterade. Du kan även ange svar på frågor du förberett innan mässan eller till och med ta en bild på personen du talade med (med dennes godkännande såklart!).

Visit Connect finns tillgängligt för dig med monterpaket GoLeads, GoPlus eller GoPremium.

Strax innan mässan får du ett Visit Connect-mail med en personlig länk, följ länken och skapa ditt personliga inlogg och lösenord alternativt logga in med ditt befintliga inlogg. Följ därefter de sju punkterna i mailet för att aktivera licensen.

När din telefon/surfplatta är aktiverad kan du scanna besökare på plats på mässan. Observera att du inte kan byta enhet när QR-koden väl är scannad. Den är då låst till den smartphone eller surfplatta du valt så se till att det är den enhet som kommer att vara på plats på mässan. Kom ihåg att detta måste göras innan du besöker mässan.

Är det inte du som ska stå som mottagare av er Visit Connect-licens? Kontakta oss så hjälper vi dig att ändra.

Hur kan jag marknadsföra mitt deltagande?

Som utställare och partner kan ni maximera möjligheterna av ert deltagande på mässan genom att bjuda in besökare och sprida ordet om mässan genom era kanaler och nätverk. Statistik visar att utställare som marknadsför sitt deltagande i snitt lyckas 250% bättre på plats. Er styrka, stora nätverk och legimitet hjälper även oss att sprida ordet om Smart Manufacturing till rätt besökare. Exempel på vad du som utställare kan göra:

  • Bjud in era kunder och nätverk via mail, tryckta och digitala inbjudningar
  • Marknadsför ert deltagande via egen hemsida och nyhetsbrev
  • Sprid er medverkan på sociala medier och glöm inte använda #SmartManufacturing
  • Bli publicerad; lyft en aktuell frågeställning, hett ämne eller ett spännande case och skicka in till oss för att medverka på vår hemsida, nyhetsbrev och/eller sociala medier.
  • Sprid ordet i era nätverk och boka in nästa säljmöte på plats på mässan

Behöver du marknadsföringsmaterial? Logga in på My Easyfairs så hittar du ett urval av banners och marknadsmaterial att använda. Du kan även kontakta oss om du behöver anpassade format eller innehåll.

Scroll to Top